Škrty! Méně peněz na železnice od státu bude znamenat méně údržby a pomalejší jízdy!


Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

STŘEDOČESKÝ KRAJ – Správa železnic je nucena odložit některé opravy tratí plánované původně na letošní rok. Důvodem jsou škrty v objemu státního příspěvku..

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury letos musí počítat proti loňsku s poklesem o více než dvě miliardy korun. „Snížení vyhrazení finančních prostředků na provozuschopnost se v letošním roce projeví zejména posunem harmonogramu realizace akcí cyklické údržby,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Výměna neproběhne

V úseku Stará Boleslav– Dřísy tak například nedojde k výměně výměnu trolejových drátů a nosných lan včetně izolátorů, trakčních podpěr včetně základů, ukolejnění, kotevních kladkostrojů, strojových lan, úsekových odpojovačů a zesilovacího vedení. Původní trakční vedení ovšem vykazuje opotřebovanost a je nutné ho nahradit.

Pomalejší jízdy

Redukce se může mluvčí Správy železnic Nely Friebové projevit i zvýšeným výskytem pomalých jízd na méně vytížených tratích. Vlaky tedy budou muset jezdit pomaleji a hrozí častější zpoždění.

Neohrozí bezpečnost

„Snížení objemu opravných prací v oblasti údržby je primárně vyvoláno obecným růstem cenové hladiny ČR, zejména stavebního materiálu. Úsporná opatření v oblasti údržby v žádném případě nepovedou k ohrožení bezpečnosti dráhy,“ dodala Friebová.