Podél vozovky vznikla gabionová opěrná zeď, která jistí dříve nestabilní svah. „Svah, který hrozil kolapsem, jsme stabilizovali gabionovou stěnou, která je nyní 71 metrů dlouhá a vysoká 3 metry. Doplnili jsme ji zábradlím a mezi stěnu a vozovku jsme nainstalovali ocelová svodidla,“ doplnil Rýdl. Současně se zlepšilo odvodnění: zpevnil se příkop, jeho dno má nově spád 0,5 %, přibyla monolitická vtoková jímka se zapuštěným dnem a mříží. Podél stěny se také vyměnilo asfaltové souvrství na polovině vozovky.

Mohlo by vás zajímat
Dopravní omezení skončila. „Po dobu výstavby byla doprava místem prací vedena kyvadlově na semafory. Ty už jsou ale pryč a provoz byl v plném rozsahu obnoven,“ upřesnil mluvčí. Stavební akce začala 10. července a míří na úsek s intenzitou až 17 tisíc vozidel denně (z toho zhruba čtvrtina nákladních). Lokalita leží vpravo ve směru na Říčany, naproti ulici Do Podkovy.
Cílem úprav bylo odvést vodu příkopem, zabránit erozi svahu a ochránit konstrukci silnice. Pokud by úpravy neproběhly, hrozilo vážné poškození vozovky.



