Jak uvedl mluvčí táborské radnice Luboš Dvořák, přívaly srážek firmě poničily stanové tunely, do kterých firma vhání teplý vzduch pro zajištění vhodných podmínek pro betonování. „Betonáže pokračují navzdory klimatické nepřízni. Betonárka i obalovna po třídenním přerušení provozu fungují dále,“ sdělil mluvčí radnice.
Ve středu 6. prosince začalo osazování zábradlí na novou lávku a chystá se pokládka asfaltů. „I při ní sehraje důležitou roli počasí. Firma potřebuje, aby přes den bylo na teploměrech tři až pět stupňů Celsia. Takové počasí hlásí meteorologové od druhého prosincového víkendu,“ vysvětlil Dvořák.
Mohlo by vás zajímat
Stále veškeré snahy zúčastněných směřují ke zprůjezdnění hráze v úterý 19. prosince 2023. „Může to být ve variantě kompletního dokončení včetně finální pojezdové vrstvy asfaltu anebo bez této 5 centimetrů vysoké vrchní plochy, která by přišla na řadu za teplejšího počasí,“ doplnil mluvčí radnice. S plánovaným otevřením dopravy nesouvisí dokončení stavebních prací v dalších dnech a týdnech, jedná se například o obložení spodní části hráze vybraným a památkáři schváleným kamenem. Až na jaře nechá město vysázet nové vrby bílé, které budou opět patřit ke koloritu pohledu na hráz.
Stavba nové lávky (chodníku) na návodní straně Jordánu byla původně rozpočtována na 103 milionů korun včetně daně, vícepráce ji doposud prodražily zhruba o 3 miliony korun. Akce představuje vlastně dvě stavby: kromě lávky vzniká nový most nad bezpečnostním přelivem v režii Správy a údržby silnic Jihočeského kraje.
„Podle odborníků je velkým úspěchem, že se dvě tak náročná díla podařilo skloubit a vtěsnat do jedné stavební sezony. O intenzitě prací svědčí i číslo denní prostavěnosti, které ukazuje, že každý den na stavbě proběhnou objemy v ceně téměř 500 tisíc korun,“ dodal Dvořák.


