Pět tipů jak se neztratit na sociálních sítích a být vidět

BRNO – Každý den lidé nahrají na facebook více než 300 milionů fotek. Na instagramu zase denně přibude fotkám či videím 3,5 miliardy lajků. Jak se tedy v této záplavě novinek neztratit, ale naopak prosadit, být vidět a promovat svůj projekt, podnikání či snad osobní značku? „Kdo chce efektivně využívat sociální sítě, musí si položit pět základních otázek a na ně si skutečně upřímně odpovědět,“ radí Andrea Bohačíková, zakladatelka a lektorka vzdělávací i networkingové platformy M.arter, jejímiž workshopy prošlo jen za posledního půl roku několik desítek podnikatelek, živnostnic, blogerek či budoucích správkyň sociálních sítí.

Proč jste na dané sociální síti a co od ní čekáte?

Spousta lidí je na facebooku, protože si založili profil třeba ještě v době studentských let, mají tam své kamarády, a tak si myslí, že tam budou i jejich zákazníci.  To nemusí být pravda.

Hodně správců stránek na facebooku či účtů na instagramu sbírá jen lajky a sledující. Důležité však je myslet trochu dál. Při dvou stovkách sledujících bez jediné reakce u příspěvků (kromě těch od kamarádů, babiček či partnera) se nedá hovořit o úspěšném marketingu.

Co chcete svou stránku na facebooku či účtem na instagramu vlastně sdělit?

Hodně stránek a účtů zveřejňuje bez rozmyslu, co jim přijde pod ruku. Stačí se jen zastavit a rozmyslet si, co vlastně chcete říct a hlavně komu. Důležité je uvědomit si, jak chcete navenek působit a realizovat to.

Víte, kdo vás sleduje? Víte komu chcete svůj obsah dávat?

Znáte skutečně své followers nebo členy skupin? Pokud ne, poznejte je a dávejte jim to, co chtějí oni, ne to, co chcete sdělit vy. Jste tu přeci pro ně, to je opravdu důležité si uvědomit.

Nepřidáváte obsah moc často?

Před pár týdny jsem měla na workshopu dámu, která přidává novinky na svou facebookou stránku každé tři hodiny (?!) Takto své sledující spíše zahltíte a odradíte. Jděte na to spíše s rozmyslem a v klidu.

Umíte zaujmout nebo jsou vaše lajky jen pouhou náhodou či snad podporou vašich nejbližších?

Buďte nápadití. Dávejte vašim sledujícím, co chtějí. Promlouvejte k nim, jen pokud máte co sdělit. Neudržujte zbytečně uměle pozornost bez kvalitního obsahu.

Sociální sítě můžete využívat k osobním účelům, správě stránek nebo propagaci projektu, produktu či služeb. Hodí se vám, ať už sami podnikáte nebo si online marketingem přivyděláváte třeba během rodičovské dovolené. Chcete-li spravovat sociální sítě opravdu naplno, přijďte se dozvědět více podrobností a konkrétní tipy, které můžete ihned aplikovat, na workshop M.arter ve středu 18. září do brněnského mateřského centra v SEV Hlídka pod Špilberkem.