Falešný bankéř opět v akci

Ilustrační foto Regionální vydavatelství

OLOMOUC – Nějakou dobu trvalo, než si mladá žena z Olomouce uvědomila, že se zřejmě stala obětí podvodníka. Za tuto dobu ji tento vykuk stačil připravit o 400 000 korun. Za to mu sice hrozí poměrně vysoký trest, otázkou ale zůstává, jestli se ho podaří vypátrat.

Včera v dopoledních hodinách kontaktoval 26letou ženu z Olomouce údajný pracovník banky, který jí sdělil, že na jejím účtu evidují rozpracovanou žádost o úvěr a navrhl jí, že záležitosti okolo úvěru spolu mohou dokončit. Mladá žena mu odpověděla, že o úvěr nežádala, načež jí volající sdělil, že se jí zřejmě někdo naboural do účtu. Ihned však přišel s řešením, jak stávající situaci zachránit. Ženě poradil, aby si zřídila úvěr v co nejvyšší možné hodnotě. Důvodem mělo být umělé snížení bonity za účelem znemožnění získání úvěru na jejím účtu jiné osobě. Žena tak navštívila pobočku banky a půjčila si téměř 600 000 korun, které si rovnou vybrala v hotovosti.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Podle instrukcí volajícího se poté přesunula k bitcoinmatu, do kterého začala peníze postupně vkládat. Takto měla podle jeho slov vrátit vypůjčené peníze zpět bance. „V momentě, kdy už do automatu vložila bezmála 400 000 korun, jí celá situace přišla podezřelá, a proto další vklady ukončila. Následně se obrátila na policisty s tím, že se stala zřejmě obětí podvodníka,“ uvedla policejní mluvčí Petra Vaňharová. V průběhu několika hovorů, které žena vedla s údajným pracovníkem banky, ještě navíc přijímala telefonáty od domnělého policisty, který jí utvrzoval v tom, že opravdu došlo k napadení jejího účtu. Mimo jiné jí sdělil i to, aby celou věc s nikým nekonzultovala, že by se mohla dopustit protiprávního jednání.

Olomoučtí policisté případ prověřují pro podezření z podvodu, za který si pachatel může odsedět za mřížemi v krajním případě až 5 let. Zároveň varují občany, aby nereagovali na telefonní hovory, emaily ani zprávy, ve kterých se je někdo pokouší vmanipulovat do situace, že jsou jejich finanční prostředky v ohrožení a oni musí udělat další kroky pro jejich záchranu. Kdyby byly peníze klientů skutečně v ohrožení, banka by zareagovala dávno sama.