Východní část Pražského okruhu se staví i v mrazech. Prioritou jsou mosty a tunel Dubeč

Foto zdroj: ŘSD

PRAHA-VÝCHOD – Dostavba 12,6 kilometru dlouhého úseku mezi Běchovicemi a dálnicí D1 běží podle harmonogramu i přes sníh a teploty pod nulou. Cíl zprovoznit stavbu do dvou let zůstává beze změny.

Na trase pokračuje skrývka zeminy, její třídění a přesuny na mezideponie, aby se materiál později vrátil do stavby. V pravidelných rozestupech pracuje těžká technika, hlavní úsilí jde do zakládání mostů, vázání výztuží, montáže bednění a příprav betonáží pilířů i opěr.

Pokračují také přeložky inženýrských sítí. U Štěrboholské radiály roste zářez pro budoucí hloubený tunel Dubeč dlouhý 232 metrů. Denně je na stavbě přes sto pracovníků a v podobném tempu se pojede i během zimních měsíců s výjimkou Vánoc. „Práce nebyly přerušeny ani s příchodem sněhu a teplot pod bodem mrazu. Cílem nadále zůstává uvést stavbu do provozu do dvou let,“ řekl Jiří Veselý, tiskový mluvčí ŘSD.

Trasa si udržuje odstup od obytné zástavby a počítá s rozsáhlými protihlukovými opatřeními. Na nové silnici bude šestnáct protihlukových stěn o celkové délce 7,8 kilometru. Součástí projektu jsou čtyři mimoúrovňové křižovatky Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany, devatenáct mostních objektů a dvě lávky pro pěší a cyklisty. Vedle tunelu Dubeč vznikne ještě hloubený tunel Na Vysoké dlouhý 394 metrů.

Zprovoznění nového úseku Pražského okruhu se plánuje na přelom let 2027 a 2028.