Rekonstrukce mostů pod Vyšehradem: Branický most dostane druhou kolej

Po Branickém mostě by v budoucnu měly jezdit vlaky po dvou kolejích. / Zdroj: Správa železnic

PRAHA – Branický most, nazývaný také most Inteligence, pochází z poloviny minulého století. V průběhu letošního roku by měly začít práce na jeho zdvoukolejnění. Jejich dokončení umožní odklon vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím po dobu rekonstrukce mostů pod Vyšehradem. Železniční tepna z Radotína do centra města tak získá „bypass“. Změny čekají i vlakovou zastávku Praha-Kačerov.

Provoz na mostě, nacházejícím se mezi stanicemi Praha-Radotín a Praha-Krč, odstartoval v roce 1964. Přestože se most budoval jako dvoukolejný, stavbaři na něm nakonec položili pouze jednu kolej. V současnosti je využívaný především nákladními vlaky. Během stavby, která má začít v červenci a trvat 13 měsíců, by dělníci měli položit druhou traťovou kolej v úseku od odbočky Tunel, která se nachází před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Současně se postaví odbočka Spořilov, ta umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Práce budou dále zahrnovat sanaci Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov také vznikne nové nástupiště dlouhé 220 metrů, přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka.

Druhá kolej je na Branickém mostě nutná kvůli rekonstrukcím mostů pod Vyšehradem. / Zdroj: Správa železnic