Postupně se objeví na spěšných vlacích R43 Praha – Mladá Boleslav a na osobních vlacích S3 Praha – Neratovice – Všetaty – Mělník, kde nahradí desítky let staré soupravy. „Na konci roku budeme mít v kraji k dispozici už osmnáct RegioFoxů, což znamená přes dva tisíce pohodlných míst k sezení v moderním bezbariérovém a klimatizovaném interiéru s Wi-Fi a nabíjením,“ říká předseda představenstva Českých drah Michal Krapinec. Jednotky využívají nejnovější motory Rolls-Royce a zvládnou i palivo HVO.
Nové vlaky přinesou rychlejší rozjezdy a pohodlnější nástup. „RegioFoxy přinášejí našim obyvatelům úplně jinou úroveň komfortu a dostupnosti. Jsem rád, že právě na tratích do Mělníka a Mladé Boleslavi vystřídají staré soupravy,“ uvádí radní Středočeského kraje pro dopravu Petr Borecký. „Obměna vozidel je pro příměstskou dopravu klíčová. Nové jednotky se objeví i na vytížených zastávkách ve Vysočanech, Satalicích, Kbelích či Čakovicích a nabídnou Wi-Fi, USB a pohodlnější první třídu,“ doplňuje první náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.
Mohlo by vás zajímat
Změnu pocítí hlavně sever metropole. „Na trati směrem na Mělník a Mladou Boleslav nahradí RegioFox opravdu staré vysokopodlažní soupravy, takže rozdíl bude okamžitý,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.
RegioFox je dvoučlánková nízkopodlažní jednotka s kapacitou 115 sedadel, maximální rychlostí 120 km/h a výkonem 750 kW. Nasazení těchto souprav doplňuje probíhající modernizaci regionálních vlaků, v jejímž rámci už jezdí také elektrické RegioPantery a motorové RegioSpidery.


