Zhoustne na Šestce kvůli Pražskému okruhu provoz? Radnice požaduje zákaz kamionů i světelné závory

Tisíce aut míří každé ráno do metropole čtyřmi ulicemi na Praze 6. Výsledkem jsou kolony i zpoždění autobusů. / Ilustrační foto

PRAHA – Po dostavbě části Pražského okruhu by se v některých oblastech Prahy 6 mohla doprava ještě více zintenzivnit, což by mělo negativní důsledky na zdejší obyvatele. Radnice Šestky proto dokončení okruhu v úseku mezi Ruzyní a Březiněvsí sice podporuje, zároveň ale po hlavním městě žádá, aby zmírnilo tyto negativní dopady související s jeho provozem.

Celková délka tohoto nového úseku Pražského okruhu je něco málo přes 15 kilometrů. Jeho zhruba dvě třetiny se nacházejí na území Hlavního města Prahy, zbývající třetina pak na území Středočeského kraje. Vedení Prahy 6 ale řeší, jak zabránit tomu, aby kvůli okruhu nebylo v ulicích městské části aut až příliš. „To se týká například ulice Jugoslávských partyzánů nebo Horoměřické. Důrazně proto požadujeme po hlavním městě Praze, aby zajistilo realizaci světelných závor na komunikacích přicházejících do hlavního města Prahy. Dalším opatřením je i používání tzv. tichého asfaltu na povrchu komunikací s velkým nárůstem dopravního zatížení a vyhlášení zákazu dopravních prostředků s hmotností nad 12 tun na předmětných příjezdových komunikacích,“ uvádí Petr Palacký, radní pro životní prostředí a klima.

Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Auta ze Středočeského kraje přijíždějí do hlavního města hned čtyřmi komunikacemi na území Prahy 6, což zdejší radnice vnímá jako velkou zátěž. „Našim cílem je v ranní špičce regulovat počet přijíždějících aut do Prahy 6 ze Středočeského kraje a podporovat příjezd vozidel MHD. Proto chceme, aby byl zřízen BUS pruh na ulicích Karlovarská a Horoměřická, kde dosud chybí. Dále budeme tlačit na stavby P+R parkovišť na Dlouhé míli, v Suchdole a v Horoměřicích, “ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní pro dopravu. Praha 6 vedle toho dlouhodobě uplatňuje požadavek nalezení dopravního obchvatu Dejvic a Bubenče. Požaduje proto po hlavním městě urychlení přípravy staveb komunikace Evropská – Svatovítská a tunelového spojení Evropská – Podbabská.