Škola je největším zařízením svého druhu v celém regionu a vzdělává děti s narušenou komunikační schopností, různými stupni mentálního postižení, kombinovanými vadami i autismem. Podle radního pro oblast vzdělávání Milana Váchy je rozšíření nezbytné. „Součástí školy jsou odloučená pracoviště včetně speciálně pedagogického centra, které nemá dostatečné prostory pro svou činnost. Přístavba a úprava stávajících prostor je proto pro další budoucnost školy velmi důležitá. Podle předpokládaného harmonogramu by mohla škola začít využívat nové prostory v roce 2027,“ uvedl Vácha.
Nyní škole chybí například tréninkové prostory pro polytechnické vzdělávání, arteterapeutické zázemí, multismyslová místnost nebo třeba cvičný byt s kuchyní, kde by se žáci učili samostatnosti. Nové prostory by jim poskytly příležitost lépe se připravit na samostatný život, osvojit si praktické dovednosti a získat potřebné kompetence pro zvládání každodenního života. Zároveň by se zlepšily podmínky pro fungování speciálně pedagogického centra, které by mohlo efektivněji poskytovat své služby.
Mohlo by vás zajímat
Rozšíření školy tak pro její žáky znamená nejen kvalitnější vzdělávání, ale i lepší šanci na plnohodnotný život v budoucnosti.


