Hořící elektromobil může být i pro hasiče problém. Jak si poradili v kralupském parkovacím domě?

MĚLNÍK – Požáry elektromobilů sice nejsou příliš časté, přesto jsou ožehavým tématem. Uhasit hořící elektrické auto, nebo hybrid může být docela solidní problém i pro zkušené hasičské sbory. Nezbývá než se na podobné zásahy dobře připravit.

Hasičské jednotky z Kralup nad Vltavou a Mělníka v úterý 18. 10. 2022 procvičovaly likvidaci požáru elektromobilu připojeného k nabíjecímu stojanu v parkovacím domě u kralupského vlakového nádraží.

Po příjezdu na místo hasiči v dýchací technice nejprve odpojili dům od elektřiny a požár lokalizovali dvěma C proudy. Zároveň prohledali zakouřený prostor, aby se ujistili, že se v něm nikdo nenachází.

Po omezení plamenného hoření vytáhli vodidlo z parkovacího domu pomocí navijáku vyprošťovacího automobilu a fiktivně jej přemístili do kontejneru s vodou.

Oproti hašení běžných aut vyžadují elektrická auta jiný hasební přístup. Největší problém s hašením baterie je v tom, že je pevně kryta a uvnitř probíhající exotermická reakce se vlastně nijak moc hasit nedá. Hašení elektromobilu není proto ani tak o snaze zamezit přístupu kyslíku, ale spíše o ochlazení, které elektrochemickou reakci uvnitř zpomalí.

 

Foto: HZS SCK