V období 5. – 25. ledna 2026 probíhá výluka na úseku trati 230: Kolín – Kutná Hora hl. n. Všechny osobní vlaky linky S20 v tomto období nahradí autobusová doprava podle výlukového jízdního řádu, který zveřejnily České dráhy.
Pro cestující to znamená delší dobu přepravy a přesuny na přestupní autobusy ve stanicích, kde končí vlak. Tradiční rychlíky linky R9 v tomto úseku zůstanou zachovány, ale mohou mít odlišné časy odjezdů, ostatní osobní spoje jezdí buď jako autobusy nebo vůbec.
Mohlo by vás zajímat
Důležitá dopravní osa
Současně v období 5. – 11. ledna 2026 výluka uzavře úsek trati 231: Velký Osek – Kolín, který patří k důležité regionální ose mezi Prahou, Nymburkem a Kolínem. I zde vlaky nahradí autobusy. Cestující by měli rovněž počítat s tím, že mohou přijíždět a odjíždět z jiných míst než vlaky a celková cesta se tím opět o něco prodlouží.
Na jaře se plánuje výluka ve dnech 16. – 31. března 2026 na celé trati 236 mezi Čáslaví a Třemošnicí. Tato železniční trať slouží především regionální dopravě a během výluky bude kompletně nahrazena náhradní autobusovou dopravou. Cestující mohou využít autobusy spojující všechny stanice uvedené trati a dostanou se kam potřebují i během prací. Samozřejmě je stejně jako v předešlých případech třeba sledovat výlukový jízdní řád a počítat s časovou rezervou.
Jde o návaznost a pohodlí
Proč k omezením železniční dopravy dochází? Výluky nad 1 týden jsou běžné při rozsáhlejších opravách a modernizacích kolejí a zabezpečovací techniky. Náhradní autobusovou dopravu zajišťují samotné České dráhy nebo Správa železnic tak, aby navazovala na běžné vlaky v sousedních úsecích a byla co nejpohodlnější.
Jízdní doba se ale prodlužuje a je třeba smířit se s tím, že ji ovlivňuje i aktuální situace na silnicích. Také časové vymezení výluky může být nakonec jiné. „Uvedené termíny je však nutné brát jako předběžné – z důvodů počasí, dodavatelských vztahů nebo aktuálního stavu techniky může dojít k drobným časovým posunům nebo změnám,“ uvádí web Středočeského kraje.


