„Tento úspěch potvrzuje, že Brno jde správným směrem – směrem k ekologičtější dopravě. Každá nová tramvaj znamená nejen komfortnější cestování, ale i menší dopad na životní prostředí. Dotace z Modernizačního fondu pokryje padesát procent nákladů na pořízení 25 tramvají typu 45T. Jde o vozy, které již v Brně jezdí a se kterými jsme spokojeni,“ sdělila Markéta Vaňková, primátorka města Brna.
Pět těchto tramvají je již v provozu, dalších dvacet dodá výrobce během příštího roku. Cena za jednu tramvaj přesahuje 75 milionů korun. Jedná se o moderní, klimatizované, nízkopodlažní a obousměrné vozy, kterých má podnik nyní dvacet. Na patnáct získalo dotaci z IROP, na pět nyní z programu TRANSGov. Příští rok přibude dalších dvacet. Na konci roku 2026 tak bude po Brně jezdit čtyřicet nových tramvají.
Mohlo by vás zajímat
Nové tramvaje v provozu postupně nahradí vozy typu KT8 z 80. a 90. let minulého století a typu T6A5. DPMB obousměrné tramvaje využívá nejčastěji na lince číslo 8, která je ukončena úvratí. Nové tramvaje budou také sloužit pro posílení dopravy na linkách 4 a 12. Další uplatnění nacházejí obousměrné vozy při výlukách – například nyní na lince číslo 3, která kvůli stavbě tramvajové trati na Kamechy končí na Ečerově a je zde dočasně místo smyčky ukončení úvratí.


