Označení probíhá nanesením syntetické DNA s unikátním kódem na deset bodů na rámu kola. Tato místa jsou doplněna o viditelné varovné prvky a následně zanesena do mezinárodní databáze REFIZ. Takto chráněný dopravní prostředek je pro zloděje výrazně méně atraktivní. „Kolo by mělo být čisté a technicky způsobilé. Je nutné mít s sebou doklad totožnosti a doklad o jeho nabytí. U elektrokol také klíček k baterii, abychom mohli označit i skryté části rámu,“ upozornil strážník specialista Milan Krupka.

Mohlo by vás zajímat
V roce 2024 bylo v rámci FIZM označeno 166 kol, elektrokol a koloběžek. Od začátku projektu v roce 2018 touto ochranou prošlo více než 860 dopravních prostředků. Statistiky ukazují, že efekt je zřejmý – na Kladensku byla odcizena pouze tři takto označená kola.O značení se vedle městské policie stará i Policie České republiky.


