Brno začalo stavět tramvajovou trať na Kamechy

Foto: facebook

BRNO – Poklepáním základního kamene byla dnes zahájena stavba tramvajové trati na hustě obydlené sídliště Kamechy. Stavba 1 400 metrů dlouhé trati za 1,8 miliard korun zlepší dopravní dostupnost a přispěje k ekologičtější dopravě. Provoz na trati bude zahájen v prosinci 2027.

Nová trať se napojí na stávající tramvajovou smyčku Ečerova, povede kolem ulice Vejrostova a dále podzemním tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová tramvajová smyčka u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy. Součástí 1420 metrů dlouhé trati je i ražený tunel o délce 320 metrů. Stavba oficiálně začne 28. února přípravnými pracemi – kácením dřevin, které budou ale nahrazeny 810 novými stromy a 319 keři, jenž přispějí k obnově zeleně, přeložkám inženýrských sítí a odstranění drobných staveb. Na ně naváže stavba mostu přes tramvajovou trať propojující Vejrostovu a Šemberovu ulici. Další fáze nabídne ražbu tramvajového tunelu a stavbu opěrných zdí, výstavbu autobusové smyčky a zálivu Hostislavova, a také parkoviště Kuršova. Finální etapou je tramvajový svršek, montáž trakčního vedení, technologické zařízení tunelu, tramvajové trati ve směru Ečerova a měníren.

  Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Nyní místní obyvatelé musí přestupovat a využívat autobusy číslo 52 a 54. Po prodloužení tramvajové tratě budou na Kamechy zajíždět linky 1 a 3, které nabídnou dostatečnou kapacitu a interval bez nutnosti přestupu. Po otevření trati bude do smyčky Kamechy zajíždět tramvajová linka 1 a přibližně polovina spojů tramvajové linky 3 prodloužených ze smyčky Rakovecká. Přepokládaná doba průjezdu včetně obsluhy zastávek jsou čtyři minuty, což je pro cestující značná časová úspora v řádu 5–8 minut.

Průběh stavby budou moci obyvatelé města Brna a další zájemci sledovat na webu a facebookové stránce Šalinou na Kamechy. „Se sdílením informací z průběhu stavby máme velmi dobré zkušenosti. Při stavbě tramvajové trati ke kampusu se ukázalo, že veřejnost informace o tak unikátních dopravních stavbách zajímají, což nás těší a budeme v předávání zajímavostí z postupu projektu pokračovat,“ uvedl Miloš Havránek, ředitel dopravního podniku.