Architekti navrhnou nový most přes plavební kanál

Vizualizace budoucí podoby Trojské kotliny, která má mít spíše přírodní a rekreační charakter. Foto: Praha 7

Trojská kotlina dostane nové propojení. Ředitelství vodních cest ČR vyhlásilo dvoufázovou otevřenou architektonickou soutěž. Cílem je úprava stávajícího mostu v ulici Za Elektrárnou přes plavební kanál Troja–Podbaba.

Vysoké lodě

Důvodem, proč musí na místě vyrůst nový most, je ten, že ten současný má nízkou podjezdnou výšku. Nový most, který bude sloužit pro silniční dopravu, pěší i cyklisty, totiž potřebuje být nejméně sedm metrů nad návrhovou plavební hladinou. Tolik je potřeba, aby projely vysoké osobní i nákladní lodě. Kvůli tomu bylo v minulých letech upraveno dalších deset mostů na Vltavě směrem od Mělníka včetně unikátního pohyblivého mostu přes zdymadlo v Hoříně.

Soutěž organizuje Ředitelství vodní cest s hlavním městem Praha a Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Datum odevzdání návrhů je 26. února. Součástí podmínek je také takové architektonické a krajinářské řešení, aby stavba citlivě propojila různé části Trojské kotliny.

Rekreace v Trojské kotlině

Právě Trojská kotlina je už několik let ve fázi příprav na revitalizaci díky svému rekreačnímu potenciálu. Pod rukama architektů a stavitelů se proto realizuje nejen zmíněná kotlina, ale také Rohanský ostrov, už otevřená lávka HOLKA, Vltavská filharmonie nebo úpravy nábřeží pod holešovickou tržnicí.

Zásadní je ale revitalizace Císařského ostrova s protipovodňovými opatřeními a zklidnění nábřeží Stromovky, jejíž součástí je nový park U Vody. Nelze ale také zapomínat na zástavbu okolních brownfieldů, jako Bubny-Zátor, ulice Papírenská a Císařský mlýn.